bertenhenny2014.reismee.nl

De eerste week

Hallo allemaal,

Nadat we de camper tussen de buien door hadden ingeladen zijn we zaterdag rond 12 uur vertrokken, Uitgezwaaid door alle buren, De planning was de eerste dag Breskens, maar dat werd Nieuwvliet bad. Toen we wegreden ging de zon schijnen en die bleef de rest van de dag, S'middags een heerlijke wandeling gemaakt aan het strand, En s'nachts was het noodweer, onweer met klappen waarvan je recht op in je bed ging zitten. Maar ook deze camper is waterdicht, dat weten we dan nu. Zondag morgen op de fiets naar Breskens en daarna doorgereden naar de Haan in Belgie. Op de fiets naar het centrum gegaan waar een optocht was van oude motoren,

Maandag via de Belgische kust naar Duinkerke en daar de oude kerk bezocht, Vanmorgen is het begonnen met regen en dat blijft het de hele dag doen, We overnachten op een klein camperplaatsje en vragen ons af of we niet beter een boot hadden kunnen huren.

We hebben een boek met 100 camper routes en rijden daar af en toe een deel van een route van, We hebben ook een boek met de 100 mooiste dorpen van Frankrijk en steeds als er een op de route ligt bezoeken we die. Dinsdag hebben we overnacht op een camping met uitzicht op Cap Blanc Nez aan de opaalkust. We volgen de hele route langs de opaalkust , prachtig met al die kliffen.Dan verlaten we de opaalkust en vervolgen onze weg langs de albasten kust. Ook hier weer prachtige steile kliffen. Valery sur Somme is het weer mooi weer en gaan we op de fiets naar de baai van Crotoy. Ook vrijdag zijn we nog langs de kust gebleven en soms over akelig smalle wegjes gegaan en geeindigd in Etretat wat een mondaine badplaats is. Vandaag hebben we de kust een dagje links laten liggen en zijn we langs de oevers van de Seine gaan rijden, prachtige gebied.. We hebben de abdij van St Nicolas de la Taille en de abdij van Jumieges bezocht .Nu staan we in de buurt van Honfleur op de camping.

Het weer is heel wisselvallig maar morgen wordt het beter ( zeggen ze ). Als dat zo is blijven we hier een dag langer en gaan fietsen,

Groetjes ook van Bert,

Henny

Co van der Straaten .

Leuk plaatsje Haan heb ik ook wel eens gelogeerd en ook heerlijk gegeten .Hopelijk word het weer beter hier is het drama gisteren met de braderie kwam het mett bakken iut de hemel maar heb toch al de loten verkocht .Geniet verder maar lekker samen liefs Co

Fred en Ingrid

Wij hopen dat het weer bij jullie opknapt. Hier was het gisteren erg nat. Verder veel plezier en geniet het op de doorreis.
Wij staan bijna in de startblokken om af te reizen naar Portugal. Kijken er naar uit; daar is het weer voorlopig prima.
Groeten van Fred en Ingrid

Ad en Arja

Weer leuke berichten en activiteiten. Geniet er maar lekker van.

Karel en Els

Dacht dat wij alleen plensbuien hadden, maar gedeelde smart is halve smart.
Op vakantie altijd k.., zoveel nattigheid.
Wat zout in de wonde: Wij hadden in Canada en the States prachtig weer; ruim 28 graden.

Mir en Tuur

Leuk verhaal weer en vooral mooie foto's! Gaaf hoor die oude motoren. En die foto's van het strand zijn schitterend. Vanaf morgen wordt het hier heerlijk warm weer, hopelijk ook voor jullie beter weer! Hebben jullie verdiend.
Geniet van jullie reis.
Liefs Tuur en Mir