bertenhenny2014.reismee.nl

Ares (fr) - Valdovine (es)

Hallo,

We hadden de hele week nog prachtig warm weer, soms tot 34 graden, maar nu regent het een beetje, nog wel 25 graden.We hebben weer heel veel gedaan deze week. Allereerst zijn we zondag via een prachtig natuurgebied naar Arcachon gereden, drukke badplaats zonder parkeer mogelijkheden. Stukje verderop kom je langs de Dune du Pilat, een 114 meter hoog duin. Super, je kunt er tegenop klimmen of met een trap met 154 treden.Verder langs de kust tot Messanges. De volgende dag hebben we de kust verlaten en zijn door de Midi Pyrenee gereden. Leuke oude vesting stadjes bezocht zoals Espalette en Sare. Dan een laatste stop in Frankrijk in Hendaye. Daar begaf de oplader van de laptop het en moesten we 10 km terug naar een winkel. Naast de winkel was ook Lidl dus dat was weer makkelijk. Vlak voor Hendaye heb je een prachtig kust wandel pad, onderdeel van de Caminio.Je ziet hier ook veel pelgrims lopen en fietsen.Dan gaan we verder met onze reis in Spanje, prachtige route met allemaal kleine dorpjes. Gestopt in Getaria, de kerk is hier gebouwd tussen en onder allerlei andere panden en de grote ruimte helt enorm achterover.Met een grote boog om Bilbao heen gereden en overnacht in Ilares. Een door reis camping vol met Nederlanders op weg naar Porugal.Zelfs s,nachts koelt het hier niet meer af. Via Laredo, waar een prachtig broed gebied is voor vogels zijn we naar Santander gereden, Ook hier geen parkeerplaats, pas bij het voetbalstadion mochten wij parkeren ( 5km uit het centrum).In Santliilana del mar worden we aangenaam verrast door de prachtige oude stad, Wandeling gemaakt (34 graden ) Daarna door de heuvels naar San Vincente de Barquera.Donderdag hebben we het reisschema langs de kust even gelaten voor wat het was en zijn een prachtige route gaan rijden door het NP Picos de Europe. Ruige bergen, de Vuelta was er net langs gegaan) werkelijk schitterend. En na al die z,x, y en o bochten heb je aan het eind van de dag veel ruimte in de kastjes van de camper. Je zou dit de eerste dag moeten doen, zo efficient inrichten krijg je zelf niet voor elkaar.Vandaag hebben we voor het eerst deze reis een stukje snelweg genomen, er viel niet aan te ontkomen.Leuke tocht weer langs kleine baaitjes met leuke strandjes.Dat was het weer,

Groetjes allemaal ook van Bert,

Henny

bob en christine

Wat een bofkonten zijn jullie toch. Al die prachtige stadjes en ruige bergen, ze zijn een lust voor het oog. ( jullie ogen) Wel geluk dat we mogen meegenieten met alle mooie foto's. En nu maar hopen dat het weer mooi en warm blijft want hier gaat het wat minderen. We hebben deze week even jullie werelderfgoed bezocht en jullie kunnen gerust zijn ze staan er nog.
Er waren twee bussen vol Koreanen, die hebben zelfs de krant gehaald. dus hebben jullie gemist.
Heel veel plezier en tot de volgende mail
Gr. Christine en Bob

Wim en Ria

Hallo Henny en Bert, we genieten met jullie mee! Groetjes en goede reis.

Bert

Hou,

Goede reis verder, ik ga we naar de regiovergadering.:)

Wijnand en Jenny

Hoi vakantiegangers. We reizen nog gezellig met jullie mee. Wat fijn dat jullie mooi weer hebben, maar bij ons is het ook geweldig. Alleen vandaag is het koel en regen, maar voor het weekend wordt weer mooi weer opgegeven. Het was weer een leuk verhaal en mooie foto,s, Heerlijk is dit voor jullie om mee te maken, en voor ons om te lezen. Genieten jullie verder, en wij genieten mee.Wijnand en jenny