bertenhenny2014.reismee.nl

Agde- Gap

Hoi,

We zijn een dagje langer in Agde gebleven, prachtig weer, zonnig 28 graden. Heerlijk gefietst en een beetje geluierd op de camping.Zaterdag weer op weg gegaan en langs de kust richting Cote d. Azur. Tussenstop in Ceyreste. Na een heerlijk ontbijtje buiten in de zon nu echt richting St Tropez. Omdat ze daar geen campings hebben staan we op een giga camperplaats. Op de fiets naar St Tropez, best pittige klimmetjes. Zijn we in St Tropez .... gaat het regenen. Ik had gedacht leuk opgetut te gaan flaneren, het wermet verregend haar en een regenjack aan koffie onder een luifeltje. Terug bij de camper barstte er een giga onweersbui los de hele camperplaats stond blank.De volgende dag verder langs de schitterende kustweg richting Antibes Nice Cannes. Herkansing voor het flanere, niet dus, ze houden hier niet van campers we mogen nergens parkeren. Het is hier langs de kust erg druk, veel auto,s. Na de lunch aan het strand hebben we besloten dan maar aan de Route Napoleon te beginnen. Uiteindelijk zijn we gestopt in Castellane een heel schattig dorpje met een camperplaats in het centrum. Prachtig gelegen aan de rivier.De volgende morgen besluiten we niet meteen weer de Route Napoleon te nemen maar om te rijden via de Gorges du Verdon. Een werkelijk schitterende route. Stop in Moustiers Saint Marie, beroemd om zijn beschilderd aardewerk. Snoezig bergstadje. Na de lunch in de zon door gereden naar Saint Croix du Verdon aan het meer. Op de weg er naar toe hebben we een bordjes regen gehad. Het kastje waar ze in lagen zat niet goed dicht en bij elke haarspeld bocht kwamen er een paar naar beneden. We konden niet stoppen, gelukkig zijn ze van plastic. We moeten nu wel op de camperplaatsen overnachten alle campings zijn dicht. In Digne les Bains staan we op zijn echte parkeerplaats, zij aan zij, die vinden wij niet zo leuk. Vanuit Digne les Bains volgen we weer de Route Napoleon en brengen een bezoek aan de penintents des mees. De versteende monniken. Na nog een stop in Sisteron zijn we nu in Gap op een camping. Het is nog steeds mooi weer af en toe een wolk maar 25 graden. S,nachts word het wel koud. Dat was het weer , morgen gaan we naar de Alpen.

Iedereen die jarig is , wordt, of al is geweest Heel hartelijk gefeliciteerd. ( we hebben geen lijstje meegenomen)

Groetjes ook van Bert,

Henny

Groetj

Petra de Wit

Gezellig om af en toe jullie verhalen te lezen. Wij zijn dit jaar ook in de buurt van Saint Tropez geweest: mooie omgeving. Nog veel plezier samen!!

bob en christine

Leuk dat jullie nu schrijven over de ons wel bekende plekjes. Wij zijn er even jaloers op en zeker op het weer.
Het ziet er nu vast veel anders uit dan uit in augustus. In Castelane gaat in september alles dicht en zie je in de smalle straatjes geen winkeltjes meer ( was onze ervaring) Een paar jaar later waren wij er in juni en wisten we niet wat we zagen. S.Tropez kennen we alleen bij stralend weer!!!! Jammer voor jullie dat het nu regende. Wij begrijpen dat nu de terugreis is ingezet en hopen voor jullie op nog vele mooie dagen en een spoedig weerzien in Nederland.
Gr. Christine en Bob

Leo en Jannie

Wij hebben ook mooie herinneringen aan Castellane, daar is ook nog een "ik vertrek"camping op 1000mtr. Een schitterende wandeling van 6 uur door de Georges, het zogenaamde "Martel" pad is zeer de moeite waard.
Geniet van de Route Napoleon, het is zeer de moeite waard.
Gr.LeJa

Co van der straaten .

Nog heel veel plezier geniet er van doe voorzichtig op de Alpen groetjes Co van der Straaten.

Fred en Ingrid

Wij zijn jaloers; hier was een een paar dagen echt herfst. Het gebied en de plaatsen die je beschrijft, zijn ons heel bekend. Geniet nog maar even. Hier is het nog 17 graden, maar volgende week wordt het kouder en weer wat natter.
Goede thuisreis voor straks en tot in Zwijndrecht.
Gr. Fred en Ingrid