bertenhenny2014.reismee.nl

Valdovino - Lourdes FR

Hallo allemaal,

Sinds vorige week vrijdag hebben we weer veel gedaan. Zaterdag hebben we de kust route gereden. Via Coruna, wat we helemaal hebben rondgereden op de boulevard. Vandaar door naar Cap Finesterre het meest westelijke punt van Spanje en het einde van de Caminio. Hier verbranden wandelaars hun schoenen en binden allemaal zakdoeken aan een monument. De zon was weer gaan schijnen en omdat we op een prachtige plek hoog boven de Atlantische Oceaan geparkeerd stonden zijn we daar blijven staan om te overnachten. Super plekje en een prachtige zonsondergang.Via de kust route langs de oceaan hebben we onze weg vervolgd. In Corcubian hebben we een prachtige begraafplaats bezocht. De mensen komen op zondag allemaal mooi aangkleed naar het dorp.Die dag zijn we geeindigd in Santiago de Compostella. De volgende dag de stad b ezocht . Honderden lopers en fietsers zijn er. Het is nu meer een prestatietocht geworden ipv een pelgrims tocht.De Kathedraal is mooi maar niet heel speciaal.Vanuit Sant de C. zijn we in een keer doorgereden naar Burgos. Dat was niet de bedoeling maar de campings zijn dicht en het camperpaatsje wat we op het oog hadden was in zo,n desolate omgeving dat we snel zijn doorgereden, Burgos hebben we op de fiets gedaan vanaf de camping. De Kathedraal is de mooiste kerk die wij ooit hebben gezien. Het is zeker de moeite waard om een keer voor om te rijden.Werijden nu over prachtige nieuw aangelegde wegen, zonder auto,s, een soort Fyra project, maar wel met EU subsidie aangelegd. De wegen hebben viaducten en rotondes die nergens heen leiden.Vanuit Burgos naar Pamplona, ook daar weer gefietst naar de binnenstad.Pamplona - Lourdes is wel het mooiste traject wat we hebben gereden deze reis. Prachtig zonning weer. Bij Col du Pourtalet de grens over naar Frankrijk en toen de Col d, Aubisqeu gedaan, spectaculair zeker met dat mooi\e weer. Via de Franse kant naar beneden , super...

Nu zitten we in Lourdes, ook hier weer prachtig weer, zonnig 25 graden. Op de fiets naar de Grotten geweest. Ik geef er geen oordeel over, dat moet ieder voor zich doen. Morgen gaan we weer verder en staat de Tourmalet op het programma, niet op de fiets maar met de camper. Groetjes allemaal ook van Bert,