bertenhenny2014.reismee.nl

Lourdes - Agde

Hallo allemaal,

Nadat we waren vertrokken uit Lourdes zijn we verder gegaan met onze tour over de grote Cols. We begonnen de dag met de Tourmalet, prachtige rit, wel bewolkt, maar prima uitzicht. Koffie gedronken op de top en verder door naar de Col d, Aspin. Fantastische route. Boven op de Tourmalet hadden we Lama,s en op de Aspin heel veel koeien met kalfjes. Overnacht onder aan de PeyreCour op een camperplaats, de meeste campings zijn al dicht. Uiteraard zijn we de volgende dag gestart met de beklimming van de PeyreCour. Na de afdaling richting St Girons gereden en vandaar naar de laatste grote Col, de Col du Port, niet de hoogste wel de steilste.Het laatste stuk is het weer onbewolkt en warm. Op de camping in Surba zijn we met 2 campers.De volgende dag zijn we via Les Cabannes en Ax les Thermes naar de grens met Andorra. Onder de koffie bedachten we dat wij nog nooit in Andorra waren geweest. Dus de route compleet omgegooid en dwars door Andorra terug naar Spanje en weer terug naar Frankrijk. Prachtige route langs grote Skistations in Andorra en ook de route door Spanje is prachtig. De laatste 10 km heeft de weg steeds een dalings percentage van 10%. Onderweg noch een bezoek gebracht aan een oud vesting stadje en de dag geeindigd op een camping in Fuil. Hadden we dat maar niet gedaan, er bleek een kerkklok te zijn die elk kwartier sloeg en de uren sloeg hij dubbel.Slecht geslapen dus maar vroeg op pad. Bezoek aan VillaFrance de Conflent, leuk middeleeuws vestingstadje. Toen op weg naar de Abbey St Martin, maar daar reden we ons klem, de weg was te smal voor de camper. Gekeerd op een weg die 40 cm breder was dan onze camper lang is. Maar na een aantal keren steken toch gelukt. Bijgekomen met een heerlijke espresso op een terras in Vernes les Bains. Via perpignan zijn we naar de kust gereden en in Canet Plage geluncht op het strand, Hier is het warm 29 graden. Via de dam naar Leucate gereden en vandaar doorgegaan naar Agde. Er zijn nog 2 campings open, eerste was vol, tweede had nog 2 plekken, wel modderig. Het is hier een paar dagen geleden noodweer geweest. In Mont Pellier hier valkbij staat de binnenstad nog onder water en zijn er 4000 mensen geevacueerd. Maar nu is het 30 graden en zonnig en ook s,nachts is het hier nog warm. Vandaag zijn we op de fiets naar Sete geweest. In 2012 begon hier in de buurt onze grote fietstocht door Frankrijk, Dus beetje tempoedoelo. We weten nog niet wat we morgen doen, hier nog blijven of door gaan, maar dat horen jullie de volgende keer,

Groetjes ook van Bert,

Henny

Co van der Straaten.

Was vast wel spannend en eng hadden jullie nog een shone onderbroek op het eind.Ik zou het niet meer hebben geniet nog maar lekker groetjes Co.

gerrie hazen

Wat een schitterende foto' en de reisverslagen zijn super reisverslagen en ja jjullie maken weer genoeg mee haha
Veel plezier nog