bertenhenny2014.reismee.nl

GAP - EERSEL

Lieve mensen,

Vanuit Gap hebben we onze weg vervolgd langs de Route Napoleon.. Eerst de klim naar Notre Dame de Salette, het 2e bedevaartsoord van Frankrijk. Vandaar heb je een prachtig uitzicht en naar beneden rijdend heb je een prachtig panorama. Natuurlijk hebben we ook een bezoek gebracht aan het Napoleon stadje bij uitstek, Corps.Diezelfde middag hebben we de Alp d. Huez gereden, best een pittige klim,met 21 haarspeldbochten. Eenmaal boven is het en typisch Frans Ski station. Overnacht op een camperplaats boven aan Les Deux Alps, 1600 meter. Practitig uitzicht. Luxe plaats met electra en toiletgebouw.

De volgende dag weer dezelfde weg naar beneden en van daaruit naar Chambery. Het is zwaar bewolkt.en als we in Bourg en Bresse aankomen begint het te plenzen.Rondwandelen heeft niet zoveel zin met dit weer en dus rijden we door naar Confrancon. Schattig klein campingkje. 6 plaatsen en alles perfect. De hele nacht komt de regen met bakken uit de hemel. We konden niet slapen van de herrie die de regen maakte op het dak. Maar tegen de ochtend was het weer droog. We beginnen die dag met een lange rit naar Ornans, leuke plaats. Na de lunch naar Luxeuil les Bains, dat viel niet mee, na 40 km te hebben gereden was de route opeeens afgesloten en konden we het hele eind weer terug en moesten omrijden via Bresancon naar Plombierre les Bains.

Van Plombierre les Bains over de snelweg naar Alzingen bij de stad Luxemburg. Met de bus naar het centrum en omdat het daar ook begint te regenen met het toeristen treintje rond gereden.Leuke stad, jammer van de regen.Maandag zijn we dwars door Luxemburg gereden. Echternach, Vianden,Clervaux en via Vielsalm naar de grens met Nederland. Overnacht in Remersdaal, prachtige camping. Gisteren zijn we weer in Nederland aangekomen en staan nu op een camping in Eersel. Nederland heeft toch wel heel mooie campings als je het vergelijkt met bv Frankrijk. Traditie getrouw hebben we de laatste 2 dagen van onze reis gefietst in nederland.

Morgen naar Zwijndrecht, einde van deze reis. We hebben weer veel gezien, mooie dingen maar ook indrukwekkende. Prachtige routes gereden, gefietst, kortom wij hebben weer genoten en voelen ons bevoorrecht dat we dit allemaal kunnen en mogen meemaken.

Allemaal bedankt voor jullie gezeliige reacties, op het web en op de mail, we hopen jullie snel weer te zien,

Groetjes,

Bert en Henny

Fred en Ingrid

Hallo globetrotters,
Welkom thuis in Zwijndrecht!
Fred en Ingrid

bob en christine

Welkom thuis en nu maar snel eens even afspreken om bij te praten bij een lekker "diner" bij ons.
groetjes christine en Bob

Co van der Straaten.

Zo het zit er weer op wij hebben weer kunnen meegenieten was weer heel leuk op naar de volgende mooie reis nu even uitrusten en napret hebben groetjes Co van der Straaten .

Wijnand en Jenny

Wat hebben jullie een geweldige reis gehad, en wij zijn met jullie mee gereisd in gedachten. Heerlijk uitrusten en slapen in je eigen bed. Ook een luxe. Geniet nog lekker na,,,,, en dan weer aan de slag???? Tot ziens en veel groeten van ons beiden.Jenny