bertenhenny2014.reismee.nl

van Honfleur naar Le Mont st Michel.

Hoi,

Toen we zondagmorgen wakker werden kwam aarzelend de zon door. In Honfleur vonden we snel een parkeerplaats vlak bij het centrum. We wandelden op gemak door het dorpje en vonden het iets bekends hebben. Onder de koffie op een terras vinden we allebei dat het op Kopenhagen lijkt. S,middags bezoeken we Beuvron an Auge het mooiste dorpje in de Ciderstreek. We overnachten in Berniere sur Mer. Maandag hebben we de invasie stranden bezocht, Eerst Juno beach waar de Canadezen aan land gingen. We namen de rondleiding door de bunkers. Heel apart als je dat doet tesamen met 4 Canadezen die speciaal deze plek komen bezoeken. Onze duitse camper voelt ineens een beetje ongepast. Elk strand heeft hier zijn eigen verhaal, We hebben ook nog Omaha beach bezocht en de plek waar de Britten aan land gingen.Al met al een indrukwekkende dag. We overnachten op een kleine camperplaats bij boerin Micihelle. De volgende dag begonnen we in Barfleur met een koffie op het terras. Hier liggen de boten in de haven bij laagtij op het droge. Vandaar volgen we de route des Caps. Een prachtige route en we passeren o.a. Cap Levi en Cap de la Hague. Na Cap Hague houdt de route op. Onderweg hebben we geluncht op een prachtig plekje, het kostte wat moeite om er te komen en de camper te draaien op een steile helling, maar dan had je wel een mooi uitzicht. Vanuit Barneville Carteret, (camping met super sanitair) beginnen we de dag vandaag in de mist, maar al snel lost de mist op en hebben we prachtig weer, 26 graden en de zon. We reden vandaag de route de la Bai. De meeste stadjes zijn wewel ingereden, vraag niet hoe, smal, steil en uiteindelijk kun je er dan niet parkeren, Maar in Granville lukte alles wel en hebben we het fort bezocht. Geluncht aan de haven, Bij de terrasjes kun je hier alleen maar mosselen met friet eten. Brrrrrrrrrrrrrr. Nu staan we op de camping 2,5 km voor Le Mont St Michel. Morgen gaan we er op de fiets naar toe. Ze zeggen dat het deze week mooi weer blijft, De laatste paar dagen hadden we geen klagen, best lekker weer en maar af en toe een beetje miezer,

Groetjes allemaal ook van Bert

Karel en Els

We kennnen al deze landingsstranden zeer goed en kunnen met jullie meevoelen dat dit alles grote indruk maakt.
Veel plezier bij de Mont St Michel; het bezoeken van deze berg is alleszins de moeite waard.
Groeten en tot lezens.

Bob en Christine

Jullie zitten nu in een voor ons wel bekend gebied.Die stranden van Normandië hebben wij ook als zeer indrukwekkend ervaren. Ook Honfleur is ons niet onbekend. En nu op naar Le Mont St.Michel wat we ook al meer dan één keer bezocht hebben. Maar ja, wij zijn dan ook echte Frankofielen. ( ik hoop dat ik dat goed schrijf!!)
Nog nooit met de fiets gedaan maar ook dat lijkt ons heel mooi, misschien volgend jaar wel. Fijn dat het weer is opgeknapt, ziet alles er toch anders uit. Heel veel groetjes van Christine en Bob

Co van der Straaten.

Het zijn mooie maar ook ontroerende foto's en lekker dat het goed weer is geniet er van Groetjes Co.

Ruud Wiekamp

Bezoek aan de invasie stranden brengt ook voor ons herinneringen met zich mee. Gisteren de Canadeze oorlogsbegraafplaats in Groesbeek bezocht waar 2316 Canadezen liggen begraven. Zeer indrukwekkend.
Volgende week herdenking Operation Market Garden.
Jullie verhalen zijn prachtig.