bertenhenny2014.reismee.nl

Mont St Michell naar Fouestnant

Hallo allemaal,

We hebben sinds we door Frankrijk rijden al zeker 20 rotondes gehad, niet over de hele reis gerekend, ook niet per dag, maar per uur. We hebben Eva gezegd dat ze geen snelwegen of tolwegen mag nemen, dat neemt ze soms wat al te letterlijk en stuurt ze ons over wegjes waar we, zelfs als we allebei onze adem inhouden niet door kunnen. Ze werd in het begin steeds boos en riep steeds dat we moesten omkeren, maar gaande weg lijkt ze te berusten en zoekt ze een andere weg. De rotondes die ze doorgeeft zijn soms zo klein dat we moeten zoeken, maar dan blijkt er een cirkeltje met een doorsnee van 1 meter te zijn en dat is de rotonde. Donderdag gingen we naar Mt San Michel op de fiets, dachten we, maar na 2 km (van de 4) moesten de fietsen worden gestald en moet je verder met de shuttle bus. Heel druk, super toeristisch maar wel een leuke ervaring. S'middags zijn we nog wel een heerlijk stuk gaan fietsen langs het kanaal.We bezoeken steeds dorpjes uit ons mooie dorpen boek. Vrijdag zijn we weer langs alle Caps gereden waarvan Cap Frehel veruit de mooiste was.Zaterdag zijn we richting Brest gegaan en onderweg de stadjes Roscoff, Bricocan Plage en Lanildut bezocht. Ook zijn we naar het gehucht Menehan geweest, daar staan de huisjes tussen giga graniet blokken. Er was een winkeltje met sieraden en de dame maakte ook sieraden van glas met glasfusing net als ik. We hebben kaartjes uitgewisseld.

Vandaag hebben we een stukje verder door het binnenland van Bretagne gereden en de dorpjes La Roche Maurice Landevennec en Locronan bezocht ( uit het boek)

Schattige dorpjes, zeker op zondagochtend en overal ruim plek om te parkeren. In Locronan was een Brocante markt.. Morgen volgen we nog een deel van de route die we hadden bedacht en wijken dat uit naar Nantes, we hebben zin om even langs de Loire te fietsen.

Groetjes allemaal ook van Bert en tot schrijfs,

Wijnand en Jenny

Hoi vakantiegangers. jullie hebben al veel gezien en leuks beleefd.Het is gezellig voor ons om nu alles achter elkaar te lezen. Wij zijn ook weer thuis, en hebben ook veel gezien en gedaan.Ook wij hebben veel passen gereden en smalle weggetjes net als jullie. Maar wij zijn kleiner dan jullie op de weg.Wat is het toch leuk om al die kleine plaatsjes te bekijken en al die kronkel weggetjes te rijden. Wij vonden dat zo leuk, en nu genieten we weer van jullie berichtjes en foto,s. Het was alleen jammer dat Wijnand halver wege de vakantie een kaak ontsteking kreeg. De tandarts heeft de kaak open gemaakt, en medicijnen om de ontsteking te genezen, maar nu heeft hij nog steeds een dikke snoet, en lacht als een boer die kiespijn heeft. We hopen dat het gauw weer overgaat.Luitjes we kijken uit naar jullie volgende berichten. Hartelijke groeten van ons beiden. Jenny