bertenhenny2014.reismee.nl

Fouestnant- Ares

Hallo allemaal,

Alweer een week voorbij van onze reis, het gaat altijd zo snel. We hebben de hele week prachtig weer. S'morgens erg fris 15 graden maar in de loop van de dag gaat het naar 26 tot 33 graden. Smiddags en s,avonds kun we heerlijk buiten eten. Via Piriac sur Meren het leuke oude ommuurde stadje Guerande zijn we naar Terre del Sel gegaan, waar alle zoutpannen zijn. Op weg naar Nantes konden we de verleiding niet weerstaan en zijn de brug overgegaan bij St Naizaire, alhoewel dat niet op de route lag. We hebbenhem heen en terug gereden. Het zegt jullie waarschijnlijk niets, maar het is een brug die zeker 2x zo hoog is als de Brienenoord maar dan zonder fietspad. En wij hebben die brug gefietst in de regen aan het eind van onze Loire Tour, op spitsuur vrijdagmiddag, vandaar.De volgende dag zijn we heerlijk wezen fietsen langs de Loire, ook een beetje tempoe doeloe dus.Woensdag zijn we via allerlei binnenwegjes en kleine uitgestorven dorpjes weer terug naar de kust gereden. In St jean de Monts was het een gekkenhuis, er was markt dus we zijn snel doorgereden naar St Gilles Croix de Vie. Leuk stadje rondje gelopen en geluncht aan de haven.De camping hier is al gesloten en we overnachten op de camperplaats in L Aquilon surMer, druk, maar wel leuk uitzicht over het haventje.Nog even heerlijk gefietst naar het einde van de dam.

Vandaar uit zijn we donderdag naar La Rochelle gereden. Er is een parking net buiten het centrum speciaal voor campers en een shuttle bus naar de stad. Prachtige oude vesting stad met als bezienswaardigheden de Kathedraal, de toegangs poort en de oude klokken toren.Na de lunch zijn we gereden naar de bestemming van die dag het schiereiland Oleron. We staan op een campercamping en zijn de enige buitenlander. Zeker 95 procent van de toeristen zijn hier Fransen. Weer lekker de fiets gepakt en door de kleine dorpjes gefiets waar de mossel en oester kwekerijen zijn. Ik lustte ze al niet, maar nu ik gezien heb hoe ze ze kweken zou ik ze helemaal niet meer moeten.Aan het eind van het eiland ligt een heel leuk badplaatsje Boyvillen hier hebben we een koffiestop gedaan.Vrijdag zijn we eerst naar Brauage gegaan weer een oude ommuurde stad, leuk. klein en knusser dan La Rochelle. Weer heerlijk in het zonnetje geluncht en na een wandeling door Talmont sur Gironde doorgereden naar de overnachtingsplaats. Ditmaal sliepen we bij een Wijnchateau. Gratis slapen en nog een wijnproeverij toe. De kippen scharrelde gezellig om ons heen toen we zaten te eten.

We zaten van de week te eten, een nieuw gerecht uit mijn Cuisine de Camper, vroeg aan Bert hoe het smaakte, hij antwoorde, je gaat er niet dood aan, leuk compliment zeker als je net 20 minuten in een snikhete camper hebt staan koken dat wil je als vrouw graag horen.Verder gaat het best goed met ons . ( nadat ik was uitgelachen, bleek hij het over het water te hebben).

Dat was het weer, groetjes allemaal en wie op vakantie gaat, fijne vakantie,

Bert en Henny

Ad en Arja

Nou, inderdaad Henny en Bert, ook wij gaan à.s. Woensdag op vakantie naar indonesie en zijn dan een poosje uit de lucht( en ook een poosje erin, 14,5 uur)
Jullie hebben het in ieder geval lekker, ook wij hopen op een goede vakantie.
Geniet lekker met elkaar en tot ziens.

Co van der Straaten.

Heerlijk dat jullie zo genieten en Bert een beetje lief zijn voor me kleine Zusje heel veel plezier .Groetjes Co.

Ernavranken@hotmail.com

Hallo luitjes,

Het klinkt heerlijk relaxt zo op jullie toertje. Leuk om toch een beetje mee te kunnen lezen. Geniet!

Liefs Jos Erna en een dikke knuffel van Eva